Helgen

Okej, nu fick jag bara värsta feelingen av att jag ville skriva om min helg...så här kommer det:

Enligt mig börjar helgen på fredag eftermiddag så det är där jag börjar, jag åkte hem, la mig på sägen och sov i 1 ½ timme, sedan käkade jag middag och drog senare (17.30) till 4H för att träffa mina älskade kompisar Susanna, Franciska, Alexander, Lotte och Oliver. Tyvärr kunde Annsipansi inte komma...

Menmen, vi satte igång med att planera vår speciella dag som kommer snart, (Alex kunde inte vara med eftersom han skulle på KALAS!) det gick väl bra förutom att vi flummade LIIITE för mycket och åt LIIITE för många skorpor.

Sedan var oliver och Fransen tvungna att åka för de hade ju andra saker att göra en fredagkväll liksom....

MEN vi andra som inte hade någonting att göra (jag, Lotte och Susanna) stannade på 4H och sov över där.
Efter ett kort besök hemma hos mig etablerade vi oss i soffan för att titta på film, kockan var då ca 00.00.

Otur som vi har fungerar inte tv:n och vi försöker desperat  ringa efter människor som vet hur tv:n fungerar (tänk er nu att klockan är ganska mycket) men vi ringde runt, svar? nej.

Så jag börjar exprimentera lite granna med tv:n och finner att vi inte har någon skartkabel, great!
Vad gör man? Jo, är man på 4H så lyder man Annas råd, man slår lite på tv:n man sticker in kablarna på alla ställen och trycker på alla knappar samtidigt som Eliza sa att vi skulle göra.

OCH vad händer? det fungerar!!!!
Hur fan lyckas man utan en skartkabel, aa fråga inte mig. 

Efter att ha lagt oss i en mysig hög på golvet, började vi titta på film nummer 1, GREASE!



Vi sjöng alla med i alla låtar och kul var det!

sedan var det dags för film nummer 2, BRIDGET JONES' DIARY!



Åååå, så bra film. Mycket gratt och många "åååh"....

Sedan var klockan nästan 5.00 då började vi titta på ALLADIN!

dem somnade vi alla till, och det var så mysigt... vi låg sked!



Fredagen var över och Lördagen börjar, vi vaknade klockan 9.00 då vi gick ut och hjälpte en gubbe att ta ut getterna.
Fan va trött jag var!
Efter frukost och lite planering och dansning till gammla godingar drog vi oss hemmåt.

Väl hemma, städade jag mitt rum och hittade massa coola saker på mitt rum.
Sedan ringer Lotte och vi bestämmer oss för att gå på Patrik 1,5 på kvällen.

Så vid halv 9 är jag påväg till roslagsbanan, men otur som jag alltid har med roslagsbanan kommer den inte och i panik skjutsar mamma mig till bion, TACK!

Väl framme på bion går vi in i biosalongen (just det, glömde att säga att Emelie också var med).



Filmen var asbra, fettkul! SE DEN!
Lite [ååkwåård] var det vid de intima scenerna men annars var den väldigt gullig.

Efter bion åkte vi bil hem till Lotte och jag sov över där.



Söndag morgon, vaknade hos Lotte.
Vi gick upp, käkade frukost, klädde på oss och fixade allt!

Väl klara gick vi till roslagsbanan och åkte iväg till mörby. I mörby bytte vi till t-banan mot Akalla.

en konversation från vår resa lägger jag upp senare...

I akalla satt vi i möte om år 2009s 4H, intressant. Kul att träffa massa 4H kompisar igen.
Alexander var också där och efter mötet hade han, jag och Lotte kanstiga sammtal om att raka benen och att raka mustaschen typ.. och massa annan skit.



Sedan tog vi t-banan hem och det var plugg plugg plugg hela kvällen.

Detta var min lovely weekend! Puuuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0