En dag och en kväll

Dagen började med att jag gick upp, fixade mig och åkte till skolan...som vanligt.
Vi hade matte och det var väl okey, börjar typ fatta det hela nu (oj?!?).
Efter det var det dags för kemi, och vi exprimenterade med Litium och väte som blir vätgas (ploppgas). Fett kul!
Kemin var över ganska fort och efter det hade vi franska, franskan har jag också börjat förstå (oj?!?), men men...
Franskan var ganska seg men när lektionen val var över var det lunch, till lunch var det nudlar.

Eftermiddagen började med 1 timme historia och industriella revolutionen. Kunde väl ha konsentrerat mig bättre med det finns så mycket roligare saker att göra/prata om.
Där efter var det svenska med Elsa och jag skrev klart min historia om vampyrer...
sedan fortsatte jag på min novell som vi sedan fick lämna in, ush ush hur ska det gå?

Dagen avslutades klockan kvart över 3 då jag och Patricia drog till fältan, på fältan slängde vi i oss en lilla menyn och korven åt en glass, jag å andra sidan åt lite godis...



När vi hade tittat klart i affärerna tog vi för ovanlighetens skull t-banan hem, ush typ fullt med pervo-gubbar i tuben.

Kom till universitetet och tog cykeln därifrån hem...
Väl hemma chillade jag framför datorn.

När klockan blev 18.30 gick jag till grannen för att sitta barnvakt åt deras 2 barn, 4år och 6år.
Det var ganska lungt, vi ritade, tittade på bolibompa och bobster, sen läste jag massa sagor och de somnade.
Jag gick då och tittade på Legally Blonde, en rolig film de...
När jag hade tittat ett tag på filmen kom en av barnen ner och hade drömt en mardröm, så jag fick följa med henne till sängen och vänta där tills hon hade somnat, det var jätte sött.



När hon väl hade somnat fortsatte jag titta på filmen och plugga lite tyska i pauserna.
När föräldrarna sedan kom gick jag in till mig och har nu suttit framför datorn ett tag, haft trevliga konversationer.

Det var min dag det, puss på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0